لرزه گیر مسطح یا کف پوش لاستیکی ارتعاشات صنعتی ایران یک پد لاستیکی چند لایه با طراحی منحصر به فرد و راه حلی ایده آل برای جداسازی ارتعاش های فرکانس بالا، شوک های لرزه ای و نویز است. برای کلیه دستگاه ها، تجهیزات و ماشین آلاتی که هنگام بهره برداری لرزش و ارتعاش تولید می کنند ضروری است از لرزه گیرهای مسطح استفاده شود تا از آسیب رسیدن به سازه ها و تأسیسات جلوگیری شود.

کاربرد لرزه گیرهای مسطح

خانگی و عمومی:
به منظور جذب لرزش تجهیزات خانگی نظیر ماشین های لباسشویی، ماشین ظرف شویی، کولر، پیانو و … از کف پوش های لاستیکی استفاده می شود که از آسیب رسیدن به دستگاه حین کار و انتقال لرزش به سازه جلوگیری شود.

پزشکی:
از کف پوش لاستیکی جهت دمپ ارتعاش و نویز تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی نظیر پمپ ها و کمپرسورهای هوا و اکسیژن و هر تجهیز منبع ارتعاشی دیگر استفاده می شود. همچنین می توان از آن به عنوان لرزه گیر یونیت های دندانپزشکی نیز استفاده کرد. لرزه گیر مسطح موجب بالا رفتن عمر دستگاه و جلوگیری از آسیب رسیدن و خسارت به سازه ها و تجهیزات مرتبط با آن می شود.

صنعتی:
در صنایع و به منظور جذب ضربه، شوک های لرزه ای و ارتعاشاتی که توسط ماشین آلات صنعتی که عموماً تجهیزات دوار نظیر پمپ ها، کمپرسورها و یا چیلرها و هواسازها هستند، می بایست مابین فونداسیون و یا شاسی این تجهیزات و سازه لرزه گیرهای مسطح قرار گرفته که تا از انتقال لرزش از تجهیز به سازه جلوگیری به عمل آید.

توجه:
به هنگام نصب لرزه گیر مسطح به منظور جلوگیری از درگیری پیچ های فلزی نصب این قطعه با بدنه یا فونداسیون و شاسی دستگاه (پمپ، چیلر، هواساز، دستگاه های تراش، دستگاه چاپ و …) بهتر است از واشرها و رینگ های لاستیکی بین پیچ ها و بدنه سازه استفاده شود که دمپ لرزش بالای 90 درصد حاصل گردد.